Pages

IN THE NAME OF ALLAH THE MOST GRACIOUS THE MOST MERCIFUL

.

SELAMAT DATANG

Teruslah bergerak, hingga kelelahan itu lelah mengikutimu.
Teruslah berlari, hingga kebosanan itu bosan mengejarmu.
Teruslah berjalan, hingga keletihan itu letih bersamamu.
Teruslah bertahan, hingga kefuturan itu futur menyertaimu.
Tetaplah berjaga, hingga kelesuan itu lesu menemanimu.”
( allahyarham KH Rahmat Abdullah )

25 Jul 2010

surat cinta buat kakak




Di sini ingin sekali aku berkongsi luahan seorang adik. mungkin inilah luahan dari lubuk hati paling dalam. bingkisannya indah sekali dan menyentuh hati. 

Setiap hari adalah subuh yang indah
Usai solat ku buka jendela
Mendengar burung-burung berkicau
Sambil mulutku membaca mathurat pemberian kakakku
Subhanallah.. tidakkan ku lalui pagi seperti ini dengan izinNya
Lalu rindu pada kakak-kakakku menyapa
Jika meraka disini tentu subuh ini akan dihiasi tazkirah darinya
Titik jernih jatuh tanpa ku sadari
Rinduku yang teramat kepada kata-kata semangat mereka
Meraka telah menjadi perantaraan kasih sayangNya buatku
Namun batas waktu dan tugas memisahkan kami
Mereka disana manakala aku cuma disini
Masing-masing punya tanggungjawab tersendiri
Tanggungjawab sebagai khalifah di bumi Allah ini
Cuma pada waktu cuti mereka sahaja menanyakan kabar imanku
Cuba meluangkan sedikit masa untukku
Aku mengerti,,kalian punya banyak tanggungjawab
Sebagai seorang isteri
Sebagai seorang mahasiswi
Walaupun sudah berkahwin aku tidak pernah rasa jauh darinya
Bahkan ukhwah ini terasa semakin erat
Manakala sebagai mahasiswi walaupun terlalu sibuk
Masa yang diluangkan walaupun cuma sedikit pada hujung minggu
Aku hargai itu..walaupun kadang-kadang aku mengeluh kerana kesibukanmu
^_^
Mujur aku punya teman
Teman yang menjalinkan ukhwah ini semata-mata keranaNya
Bahagianya bila bersama
Kata-kata yang seringkali menyuntik semangatku pada jalan ini
Ku tahu kalian pasti sedang merasa apa yang ku lalui sekarang
Ku tahu pasti kalian sedang bahagia bersama akhwat tercinta
Aku juga berharap suatu hari nanti aku punya teman seperti kalian
Ya, aku masih lagi di alam persekolahan
Aku akan ingat nasihat kalian
Jika tidak sungguh-sungguh mana mungkin aku punya sahabat seperti itu
Betul tak kak ain dan kak ayu????
Kalian sentiasa di hatiku
Alhamdulillah tarbiah kalian telah mengubah cara hidupku..


p/s : adik adalah seorang pelajar tingkatan 5. bercita-cita ingin berjumpa akhwat tercinta di universiti. ingin ditarbiyah dan mentarbiyah. moga akhwat diluar sana bersedia menerima kehadirannya.

5 teguran:

Unknown berkata...

Salam.

Alhamdulillah.. terharunya baca.
So sweet.. ^_^

Moga ana dan semua yg lain terus mencontohi sikap kakak-kakak ni (huhu..) mendakwahi adik, mendakwahi family.

Moga terus success ya ukhti.

..... berkata...

knp..ad disini "(-_-)"'

Pena Mujahid berkata...

Allahuakbar..Tahniah!

adeq berkata...

salam..ololololo..sweet nya coklat nhe..yummy..hehe..

bagus adik ~

cheritera berkata...

Comel =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...