Pages

IN THE NAME OF ALLAH THE MOST GRACIOUS THE MOST MERCIFUL

.

SELAMAT DATANG

Teruslah bergerak, hingga kelelahan itu lelah mengikutimu.
Teruslah berlari, hingga kebosanan itu bosan mengejarmu.
Teruslah berjalan, hingga keletihan itu letih bersamamu.
Teruslah bertahan, hingga kefuturan itu futur menyertaimu.
Tetaplah berjaga, hingga kelesuan itu lesu menemanimu.”
( allahyarham KH Rahmat Abdullah )

8 Ogo 2009

.: aku bukan seorang

untuk menapak di jalan dakwah, kita tak akan mampu seorang. Kita mesti memerlukan teman yang akan sentiasa membantu kita dari belakang. yang mampu menasihati kita ketika iman hampir lemah dan sentiasa menegur ketika kesalahan mengiringi. saya melihat, individu y menapak di jalan dakwah ini takkan mampu melakukan sesuatu itu berseorangan. saya melihat individu y hendak berubah juga takkan mampu untuk berubah secara terus menerus dalam keseorangan. dia mesti perlu ada orang atau sahabat y sentiasa mengiringinya bersama. dalam surah as saff, 4: " sesungguhnya Allah mencintai orang2 y berperang di jalanNya dalam barisan teratur, mereka seakan2 seperti bangunan y kukuh" subhanallah. sebuah bangunan y kukuh memerlukan batu batu, simen, tanah dan keperluan y kukuh. Cuba ibaratkan batu-bata itu adalah kita.. Kualiti batu bata itu sangat penting bagi merealisasikan bangunan y kukuh. saya pernah membaca ata2 dari Hasan Al Banna : " PABILA AKU MELIHAT ISLAM ITU SEPERTI BANGUNAN Y USANG, AKU PERGI KE JIWA PEMUDA-PEMUDA, AKU TAK INGIN MENGUTIP BANYAKNYA BILANGAN MEREKA, TAPI AKU HENDAK MEREKA Y IKHLAS DALAM MEMBANTUKU MENJADIKAN BANGUNAN Y USANG ITU AGAR MENJADI BANGUNAN Y TERSERGAM INDAH KEMBALI " JADI AKHWAT FILLAh dan sahabat2 : kita bukan seorang. kita ada Allah. kita ada sahabat2 y sentiasa menolong kita dalam menempuh jalan ini. kita bergerak bersama. kita ada y sentiasa mengingatkan dan memberikan ilmu sentiasa. kita ada mereka. kita bukan seorang.. wallahualam'

4 teguran:

farahijriah berkata...

salam.. ana akan sentiasa bersama anti.. walaupun jalan kita tidak sama... :)

dr. mujahidah berkata...

terima kasih. tapi ana harap satu hari nanti anti bersama ana.. jaga diri, jaga iman.

farahijriah berkata...

insyaAllah.. nti doakan ana agar satu hari kita dpt bersama kelak... syg nti kerana Allah!

dr. mujahidah berkata...

ukhti.. moga kau terus mencari.. moga bersama kelak kita di syurga walapun aku merasakan diri ini tidak layak.. sayang anti kerana ALlah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...