IN THE NAME OF ALLAH THE MOST GRACIOUS THE MOST MERCIFUL

.

SELAMAT DATANG

Teruslah bergerak, hingga kelelahan itu lelah mengikutimu.
Teruslah berlari, hingga kebosanan itu bosan mengejarmu.
Teruslah berjalan, hingga keletihan itu letih bersamamu.
Teruslah bertahan, hingga kefuturan itu futur menyertaimu.
Tetaplah berjaga, hingga kelesuan itu lesu menemanimu.”
( allahyarham KH Rahmat Abdullah )

20 Dis 2010

Blog dibuka semula

ya, blog ini sudah dibuka.

alhamdulillah.. setelah sekian lama ditutup dan kadang-kadang dibuka tanpa pengetahuan orang, insyaAllah blog akhwat medic akan terus berjalan seperti biasa selepas ini.

terima kasih kerana sabar menanti. alhamdulillah adik saya ( adik) telah habis SPM nya pada hari ini. semoga dia beroleh keputusan yang cemerlang dan mendapat tarbiyah yang lebih baik di matrikulasi atau IPT nanti.

sepanjang blog ini di tutup, banyak info yang mahu saya sampaikan.

pernikahan abang saya

ini peristiwa yang paling besar berlaku pada 4 Disember lepas. alhamdulillah segalanya berjalan dengan baik.
harap abang saya mampu untuk memikul beban sebagai suami dan ayah dengan baik.
terima kasih kepada semua yang hadir especially kepada iaitu ekada_ika dan raihanah.

perkembangan Muhammad Naufal

saya sempat bertemu Muhammad Naufal pada 2 minggu lepas. nampak perubahan yang amat ketara. Muhammad semakin membesar dan sudah pandai bercakap dengan orang lain yang menegurnya walaupun bahasanya tidak difahami.


Muhammad tak banyak kerenah. dia lebih suka senyap dari menangis. jika menangis pun bila lapar atau lampin penuh.




gambar terkini Muhammad Naufal. moga satu hari kau menjadi pejuang islam di muka bumi ini.

KRS ( Kem Remaja Sinergi)

kepada akhwat yang akan menjadi fasilitator untuk KRS, semoga berjaya. moga Allah redha dengan usaha kalian. maaf kerana saya tidak terlibat secara lansung dalam menjayakan program ini. ada hati mahu ponteng kuliah untuk bersama kalian. tapi apakan daya, kami akan ada peperiksaan CFCS hari khamis ini.

Allah sebaik-baik penolong buat kalian semua. cukuplah Allah bagi kami dan Allah sebaik-baik pelindung

"Sesungguhnya ramai orang yang mampu berkata-kata dan sedikit dari mereka yang bertahan dalam beramal dan bekerja. Tidak ramai pula dari yang sedikit itu yang mampu memikul bebanan jihad yang sukar dan kerja berat. Para mujahidin itulah angkatan yang terpilih yang sedikit bilangannya tetapi menjadi penolong dan menjadi Ansarullah. Ada kalanya mereka itu silap tetapi akhirnya menepati tujuan sekiranya mereka diberi inayah dan hidayah oleh Allah". 
( Hassan Al Banna, Thariq Ad dakwah) 
Penutup: saya akan menulis semula


menulis walaupun pahit


selepas ini, saya akan mula menulis. insyaAllah terus membuat artikel yang bermanfaat untuk dakwah..nantikan artikel seterusnya dalam masa terdekat ini.

p/s : terasa kekok bila menulis kembali

7 teguran:

ezan sahizzah berkata...

sabar menunggu entry seterusnya..

Tanpa Nama berkata...

salam...truskan menulis ukhtiku....pastinya artikel yg menarik akan menyusul lpas ni stlh lama menyepi...insyallah...gencarkan...gencarkan.. gencarkan...

adeq berkata...

tanpa nama nhe macam ano la.hehe teruskan teruskan teruskan.huhu.
waah memang dah kembang la itu naufal ! dan dah bukak mata.hehe.
selamat maju jaya buat KRS !!

dr. mujahidah berkata...

teruskan.. gencarkan..

Tanpa Nama berkata...

hahahahaha..cbuk je adeq ni...hihihi..teror btol dia...yola tu..tanpa nama=ano=si pengutip sandal...hihihi..truskan...truskan..truskan... saya sokong kalian dari kejauhan...

adik berkata...

naufal cumel ^^

adik berkata...

eh..naufal hensem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...